Saksbehandler Sykepleier/ Vernepleier Forvaltning og koordinering, Grimstad kommune

  • Helse og omsorg, Offentlig administrasjon
  • 3 uker siden
  • Agder

Stillingen

  • icon
    Antall stillinger 1 Stilling(er)

Stillingsbeskrivelse

Vi søker en engasjert og faglig dyktig saksbehandler til en 100 % fast stilling ved Forvaltning og koordinering i Grimstad kommune. Hovedarbeidsområde vil være med brukergruppen til Tjeneste Habilitering. Forvaltning og koordinering er en del av Tjeneste Innovasjon og forvaltning i Helse- og omsorgssektoren. Det er 12,5 årsverk tilknyttet vår virksomhet som er lokalisert i flotte omgivelser i det nye Helsesenteret Campus i Grøm Næringspark. Saksbehandlers primære funksjon er å behandle søknader om tjenester etter lov om helse- og omsorgstjenester. Vi ser etter deg som ønsker å være en del av en erfaren og kunnskapsrik stab der du vil få utfordrende oppgaver, anledning til å jobbe tverrfaglig med de andre tjenestene i sektoren og være en del av det nyskapende miljøet ved Helsesenteret Campus

Arbeidsoppgaver

  • Saksbehandling av søknader om helse- og omsorgstjenester etter gjeldende lovgivning
  • Utredning av behov for helse- og omsorgstjenester
  • Veilede og informere brukere, pårørende og utførere
  • Arbeid med individuell plan
  • Tverrfaglig samarbeid med utførende enheter og spesialisthelsetjenesten
  • Ansvar for e-link (elektronisk samhandling mellom sykehus, fastlege og kommune) – ukentlig rullering i avdelingen

Kvalifikasjoner

  • Treårig helse- og sosialfaglig utdanning på høyskole/ universitetsnivå (sykepleier/vernepleier)
  • Erfaring fra saksbehandling innen offentlig forvaltning og kjennskap til relevant lovgivning som helse- og omsorgslovgivning og forvaltningsrett
  • Ved lang erfaring fra arbeid i kommunale helse- og omsorgstjenester med brukergruppen innenfor habilitering, kan kravet til saksbehandlererfaring fravikes
  • Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
  • Det er ønskelig med erfaring fra arbeid i kommunale helsetjenester. Erfaring fra arbeid med brukergruppen innen habilitering er en fordel
  • Kjennskap til journalsystemet Gerica er en fordel
  • Førerkort klasse B er en fordel

Personlige egenskaper

Personlige egenskaper vektlegges ved utvelgelse av søkere. Vi søker en person som er strukturert, fleksibel og som har gode samarbeidsevner. Du må være løsningsorientert, ha evne til å kunne arbeide under høyt arbeidspress og tåle å stå i krevende samarbeidssituasjoner. Vi ser etter deg som har evne til å jobbe selvstendig og sluttføre oppgaver.

Vi tilbyr

  • Lønn i henhold til tariff
  • Gode forsikrings- og pensjonsordninger
  • Fleksitid
  • Godt arbeidsmiljø og god opplæring
  • En spennende stilling med muligheter for faglig og personlig utvikling

Velkommen til Grimstad kommune!

Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring.

Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.

«Skjærgårdsbyen Grimstad» har store områder som er disponible for fastboende og gjester, og gjennom «Sykkelbyen Grimstad» er det et godt utbygd nett av sykkelstier for sykling til jobb, for tur og trening.
Grimstad kommune er en kunnskapsbedrift hvor medarbeiderne utgjør den viktigste ressursen. Våre verdier er mot, åpenhet, redelighet og respekt. Verdiene skal gjenspeiles i møte med medarbeidere og innbyggere.

Grimstad kommune ønsker et mangfold blant våre ansatte, vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV’en.

Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.

I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.

For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4

Kontaktinformasjon

Nina Høyland
Virksomhetsleder
motta ledige jobber på epost

Få e-postvarsling

Uploading